Czekolady
Goplana
Brand Design, Brand Relation, Packaging

Nowa Goplana

Zmiana wizerunku Goplany to zmiana totalna – na poziomie strategii, brandingu, komunikacji i sprzedaży. Jesteśmy dumni z wygranego przetargu i tego, że byliśmy częścią rewolucyjnych zmian. Prace trwały bardzo długo, ale wymagały też mnóstwa analiz, badań i decyzji na wielu poziomach. Pierwszym etapem było zaprojektowanie czekolad Goplana Simple Pleasure.

Koncepcja zmian wypracowanych razem z Działem Marketingu marki Goplana była całościowa. Zaczęliśmy od pomysłu, a następnie projektu wstępnego muld – tabliczek czekolady. Sama mulda miała być nie tylko formą produktu, ale jednocześnie przekazem i elementem angażującym konsumenta. W efekcie powstały tabliczki, które w nieregularnych kształtach miały wpisane słowa angażujące, przekazujące wartości marki oraz takie z elementem zabawy czy przymrużeniem oka. W efekcie powstało 11 kształtów tabliczek i 11 historii opowiadających o czekoladzie.

Kolejnym etapem był dobór typografii, która miała stanowić bardzo ważny element wszystkich projektów. Nie tylko samych opakowań, ale także wszystkich materiałów marketingowych, tradycyjnych i tych digitalowych. Wybraliśmy font Jollin, który łączy prostotę z drobnymi elementami zdobień w postaci finezyjnych glifów. Retro-nowoczesność w tym przypadku sprawdziła się idealnie.

Najważniejszy jednak był impaktowy projekt, który miał mocno pozycjonować markę Goplana oraz pokazywać jej wszystkie wartości. Opakowanie ma tradycyjną formę tabliczki zawiniętej w papierek. Tak – tak jak kiedyś. Postawiliśmy na biel, na której bardzo dobrze prezentują się kawałki tabliczki czekolady, oraz mocny panel, który kolorystycznie łączy barwy marki ze smakiem. Dobrze widoczny jest też na nim sam brand oraz nazwa produktu. Z kawałków tabliczki stworzyliśmy czytelny przekaz – prosto i klarownie. Powstały 4 smaki czekolad z różną zawartością kakao: Mocno Mleczna, Ciemna Mleczna, Mocno Gorzka oraz Super Gorzka.

Marka Goplana zdecydowała się na promowanie wartości skierowanych do młodego konsumenta, takiego, który ceni jakość ponad cenę. Fair tradowy przekaz stanowił bardzo ważną część całego konceptu i musiał być dobrze skomunikowany. Na tyle czekolady umieściliśmy informacje o współpracy z Fundacją Cocoa Horizon a każdy rodzaj tabliczki od strony wewnętrznej, widocznej po odpakowaniu produktu, opowiada historie autentycznych osób pracujących na plantacjach kakao. To opowieści Yedana, Esther, Bregi i Yvonne, które pokazują jak ważną rolę w ich życiu pełni kakao oraz Fundacja dbająca o plantatorów.

Zaprojektowaliśmy i wyprodukowaliśmy również Starter Pack, który był pierwszym elementem sprzedaży i pokazania produktu. Został rozesłany do najważniejszych kontrahentów, dziennikarzy i influencerów.

Kolejny projekt
Wegański Kubek
Brand Design