Bagatelka
Brand Design, Brand Relation, Packaging
Przewiń na dół
Przewiń na dół
Przewiń na dół
Przewiń na dół
Przewiń na dół
Przewiń na dół
Przewiń na dół
Takie samo a inne
Zadanie, z którym przyszło nam się zmierzyć to rebranding Bagatelki® – kultowego produktu marki Kopernik. Wyzwanie było o tyle trudne, że z jednej strony produkt miał już swoich wieloletnich klientów przyzwyczajonych do tradycyjnego wyglądu opakowania, a z drugiej strony celem było również odmłodzonenie grupy odbiorców. Dlatego musieliśmy odświeżyć wizerunek brandu tak, aby nie stracić starych klientów i pozyskać nowych.

Pierwszym etapem była zmiana samego brandu oraz zaprojektowanie go tak, aby nawiązywał charakterem do poprzedniego, choć w unowocześnionej formie. Dlatego zaprojektowaliśmy go w podobnym stylu, w nieco delikatniejszej, kobiecej formie z ozdobnymi, widocznymi szeryfami. Ujednolicony kolor brandu w obu smakach pozwala na łatwiejszą identyfikację produktu na półce. Dodatkowo biel nadaje lekkości projektowi, co jednocześnie oddaje charakter samego ciasteczka.


Kolejnym etapem było przeprojektowanie dotychczasowego opakowania bez zmiany jego podstawowych elementów. Nowy projekt musiał być podobny, aby nie spowodować straty starych klientów. Wprowadziliśmy jednak zmiany, które poprawiają czytelność oraz komunikują mocno smaki oraz skład produktu. By zaakcentować smak nadzienia wykorzystaliśmy silne, impaktowe kolory obrazujące smaki, dzięki czemu produkty i ich nadzienia są zdecydowanie bardziej widoczne. Zachowaliśmy przezroczystą folię, która uwidocznia sam produkt.

Następnym zadaniem było wykonanie projektu opakowania convenience – małych paczek, w których mieszczą się 3 ciasteczka. Z kolei 5 porcji takich opakowań umieszczono w jednym zbiorczym opakowaniu w myśl założenia – porcja na każdy dzień tygodnia, do pracy, szkoły, na trening czy na studia. W tym przypadku koncepcja zakładała odejście od prezentacji demo produktu na rzecz dużego brandu w centrum i mocnego akcentu kolorystycznego, który informuje o smaku.

W kolejnym etapie zadaniem było zaprojektowanie opakowania 5×3, które będzie utrzymywało look and feel produktu, a za razem komunikowało wszystkie jego wyróżniki. Dlatego też wykorzystaliśmy mocny kolor użyty do zaakcentowania smaku, w centrum umieściliśmy wypracowany brand, a na około umieściliśmy zarówno składniki jak i sam produkt w apetycznym wydaniu, który odzwierciedla jego smak i konsystencję. Odeszliśmy od klasycznego pokazania demo produktu w centralnej części opakowania – dzięki temu opakowanie wyróżnia się spośród konkurencyjnych ciasteczek.
